DLA MEDIÓW • 31 maja 2023

PSG zakończyła projekt modernizacji łączności dyspozytorskiej

Jedną z podstawowych wartości Polskiej Spółki Gazownictwa jest zapewnienie bezpieczeństwa. Dotyczy to zarówno gwarancji dostaw gazu do odbiorców, jak i bezpieczeństwa użytkowników podczas codziennego korzystania z tego paliwa. Dlatego PSG stale rozwija i inwestuje w ten kluczowy segment swojej działalności, w tym system Pogotowia Gazowego. Właśnie zakończył się projekt modernizacji łączności dyspozytorskiej.
Samochód Pogotowia Gazowego jadący przeszklonym tunelem trasy szybkiego ruchu w Warszawie
Większość użytkowników gazu wie, że w razie wyczucia ulatniającego się gazu czy spadku jego ciśnienia należy zadzwonić pod numer alarmowy 992. Mało kto zdaje sobie jednak sprawę z tego, że wzywane w ten sposób Pogotowie Gazowe jest częścią Polskiej Spółki Gazownictwa. 

– Pracownicy PSG 365 dni w roku, 24 godziny na dobę są gotowi by podjąć interwencję dotyczącą zgłoszenia ewentualnych zagrożeń związanych z siecią i instalacją gazową. Brygady Pogotowia Gazowego funkcjonują w 174 Gazowniach i 47 Placówkach Gazowniczych zlokalizowanych na obszarze całego kraju, współdziałając z Dyspozycjami Gazu oraz lokalnymi służbami – policją, strażą pożarną i pogotowiem ratunkowym. Interweniujemy by podnosić bezpieczeństwo i zapewniać ciągłość dostaw – powiedział Robert Więckowski, prezes zarządu Polskiej Spółki Gazownictwa.

PSG nieustannie inwestuje w rozwój tego obszaru działalności – właśnie zakończył się projekt modernizacji łączności dyspozytorskiej. We wszystkich jednostkach Dyspozycji Gazu wdrożono jednolity i nowoczesny system obsługi połączeń, z myślą o obsłudze numeru alarmowego 992 poprzez specjalnie do tego celu przygotowaną aplikację. Dzięki temu podniesiono poziom niezawodności i ciągłości działania linii alarmowej, szczególnie w przypadku dużej liczby połączeń czy awarii elementów infrastruktury telekomunikacyjnej. 

– Wprowadzenie tego usprawnienia pozwoli osobom dzwoniącym na numer 992 nie tylko zgłosić usterkę, ale również, w przypadku awarii masowej, uzyskać automatyczną informację. Dzięki wdrożeniu tego rozwiązania, PSG jest przygotowana by niemal natychmiast zarządzić niespodziewanie dużym strumieniem połączeń na numer alarmowy 992, zapewniając jego obsługę – dodał prezes zarządu Polskiej Spółki Gazownictwa.

Pogotowie Gazowe co roku wyjeżdża z interwencjami ponad 130 tysięcy razy, co daje średnio ponad 350 wyjazdów dziennie.
Dla Klienta

Portal przyłączeniowy Taryfa Przydatne dokumenty i cenniki

Dla Sprzedawcy

IRiESD Umowa dystrybucyjna Mapa ORCS i jakość gazu

Dla Kontrahenta

Wymagania dla wykonawców Kontakt dla kontrahentów Pliki do pobrania

Kariera

Oferty pracy Praktyki i staże Co oferujemy?

© 2024 Copyright Polska Spółka Gazownictwa sp. z o. o. created by Openform