- bezpieczeństwo w miejscu pracy i rozwój pracowników,
- ochrona środowiska naturalnego (w tym zobowiązania w zakresie optymalizacji zużycia energii),
- ochrona przed nadużyciami,
- odpowiedzialny łańcuch dostaw,
- gwarancja bezpieczeństwa i ciągłości dostaw gazu do klientów,
- zaangażowanie społeczne.
Odpowiedzialny biznes (CSR)
- przyczynia się do zrównoważonego rozwoju, włączając zdrowie i dobrobyt społeczeństwa;
- uwzględnia oczekiwania interesariuszy;
- jest zgodne z obowiązującym prawem i spójne z międzynarodowymi normami postępowania;
- jest wprowadzone w całej organizacji i praktykowane w jej działaniach w obrębie jej strefy wpływów i relacji z interesariuszami.
Kładziemy duży nacisk na przestrzeganie obowiązującego w naszej firmie Kodeksu etyki. Dokument ten został opracowany w oparciu o nasze kluczowe wartości, a jego głównym celem jest budowanie coraz większej świadomości i ograniczanie występowania sytuacji wątpliwych etycznie. Kodeks przedstawia wartości oraz standardy etyczne, jakimi należy się kierować oraz jest uzupełnieniem zasad postępowania określonych w stosowanych przepisach prawnych oraz regulacjach wewnętrznych.
email: [email protected]
Zasady określają zadania, uprawnienia i odpowiedzialność uczestników oraz zawierają opis poszczególnych elementów składowych systemu przeciwdziałania nadużyciom i korupcji.
Ponadto Zasady obejmują ramowe wytyczne dotyczące przyjmowania i wręczania upominków, prezentów czy zaproszeń na imprezy rozrywkowe, stanowiąc uzupełnienie postanowień „Kodeksu etyki Polskiej Spółki Gazownictwa sp. z o.o.”.
Dane kontaktowe osób upoważnionych do przyjmowania Zgłoszenia wewnętrznego:
- Joanna Bach - dyrektor właściwy merytorycznie dla obszaru kontroli
adres korespondencyjny: ul. Krucza 6/14, 00-537 Warszawa
z dopiskiem „DO RĄK WŁASNYCH”
- Małgorzata Kucharczyk
adres korespondencyjny: ul. Krucza 6/14, 00-537 Warszawa
- Piotr Lichtarski
adres korespondencyjny: ul. Ziębicka 44, 50-507 Wrocław
Zdrowe relacje biznesowe przekładają się na rentowność firmy. Dlatego nieustanie rozwijamy relacje z interesariuszami. Wiedzę na temat ich oczekiwań zdobywamy podczas spotkań, dzięki cyklicznym badaniom satysfakcji pracowników i klientów oraz przy okazji realizacji inwestycji. W kontaktach z partnerami stosujemy programy do kontroli jakości usług, tym samym wzmacniając poczucie satysfakcji wśród odbiorców gazu i środowisk lokalnych.
Chronimy klientów przed nadużyciami
Identyfikujemy, analizujemy i oceniamy ryzyka związane z nadużyciami, aby zapobiegać ich powstawaniu. Posiadamy „Program Zgodności”, który określa zasady budowania relacji z użytkownikami oraz potencjalnymi użytkownikami systemu dystrybucyjnego spółki.
Stosujemy odpowiedzialność w łańcuchu dostaw
Organizujemy konsultacje rynkowe w formie dialogów technicznych, podczas których wspólnie identyfikujemy problemy i wypracowujemy rozwiązania.
Analizujemy, monitorujemy oraz kontrolujemy łańcuch dostaw, a także dbamy o bezpieczne warunki pracy naszych podwykonawców. Dzięki tym działaniom otrzymujemy wysoki poziom usług świadczonych przez naszych partnerów biznesowych.
Zapewniamy bezpieczeństwo i ciągłość dostaw
Bezpieczeństwo użytkowników gazu jest naszą priorytetową odpowiedzialnością, dlatego edukujemy ich i wprowadzamy nowe technologie, umożliwiające jeszcze bardziej efektywne i bezpieczne wykorzystywanie systemu dystrybucyjnego. Prowadzimy regularne badania satysfakcji klientów oraz doskonalimy istniejące kanały komunikacji, a także szkolimy pracowników i zapewniamy im narzędzia do efektywnego odpowiadania na potrzeby odbiorców naszych usług.
Prowadzimy działalność sponsoringową
Wspieramy wartościowe projekty o zasięgu ogólnopolskim i regionalnym w następujących obszarach: wydarzenia patriotyczne i historyczne, ekologia i ochrona środowiska, sprawy społeczne, nauka i edukacja, sport i kultura. Aktywność sponsorska PSG jest transparentna, co pozwala na efektywną promocję działań spółki.
Organizujemy spotkania z potencjalnymi odbiorcami
Oprócz sytuacji, kiedy to klient zgłasza się do naszych punktów obsługi, dbamy także o budowanie relacji z naszymi potencjalnymi odbiorcami. Odbywamy cykliczne spotkania z mieszkańcami i samorządowcami z nawet najmniejszych miejscowości.
Wszelkie inwestycje strategiczne związane z gazyfikacją gmin rozpoczynamy od dialogu ze społecznością lokalną.
Dzielenie się informacjami o realizowanych dobrych praktykach stanowi inspirację dla innych organizacji i ustanawia wzorce godne naśladowania.
email: [email protected]