DLA KLIENTA • 11 lutego 2021

Coraz więcej wniosków o przyłączenie złożonych przez Portal Przyłączeniowy

Portal Przyłączeniowy umożliwia skuteczne składanie wniosków o przyłączenie w każdym miejscu i o każdej porze. Tylko w styczniu br. za pośrednictwem Portalu Przyłączeniowego klienci Polskiej Spółki Gazownictwa złożyli rekordową liczbę ponad 10,5 tys. wniosków o przyłączenie do sieci gazowej.
Ręce na klawiaturze otwartego laptopa, pomieszczenie w biurowcu, przez okno pada światło słoneczne
Mimo związanych z pandemią COVID-19 ograniczeń w stacjonarnej obsłudze klientów, rośnie liczba osób, które chcą się przyłączyć do sieci gazowej. Za pośrednictwem samego tylko Portalu Przyłączeniowego od marca 2020 r., od kiedy to Polska Spółka Gazownictwa uruchomiła go dla klientów, wpłynęło blisko 64 tys. wniosków o przyłączenie do sieci gazowej. Indywidualne konto na Portalu założyło ponad 68,5 tys. użytkowników.

Od listopada 2020 r. dzięki Portalowi można już załatwić wszystkie formalności związane z przyłączeniem, łącznie z podpisaniem umowy o przyłączenie do sieci gazowej - do lutego br. podpisaliśmy z klientami blisko 4,3 tys. takich umów. 

Od 15 lutego br., w związku ze złagodzeniem obostrzeń związanych z COVID-19, Polska Spółka Gazownictwa ponownie otworzy część Miejsc Obsługi Klienta, które będą działały w ścisłym reżimie sanitarnym.

Od marca do czerwca 2020 r. ze względu na sytuację sanitarną w kraju, w trosce o bezpieczeństwo klientów oraz pracowników PSG tymczasowo wstrzymała bezpośrednią obsługę klientów w swoich jednostkach. Po wznowieniu obsługi w czerwcu ub. roku Miejsca Obsługi Klienta działały do listopada 2020 r., kiedy ze względu na sytuacje sanitarną ponownie zostały czasowo zamknięte. Mimo tego bezpieczna i niezakłócona obsługa klientów realizowana jest z powodzeniem za pośrednictwem pozostałych form kontaktu.

W celu przyłączenia do sieci gazowej, bez wychodzenia z domu nasi klienci korzystają z Portalu Przyłączeniowego na stronie https://przylaczenie.psgaz.pl. Ponadto pytania związane z procesem przyłączenia do sieci od poniedziałku do piątku w godz. 7 – 18 można zadawać konsultantom telefonicznym ogólnopolskiego Contact Center.

Ze względu na COVID-19 oraz występujące ograniczenia w obsłudze bezpośredniej, tylko w 2020 r. liczba połączeń przychodzących do Contact Center wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego o 140 proc. Wnioski o przyłączenie można także wysłać pocztą tradycyjną lub składać do skrzynek podawczych, ustawionych w tym celu przed MOK PSG. Dla klientów, którzy przychodzą bezpośrednio do naszych jednostek umożliwiliśmy również kontakt z pracownikami MOK za pośrednictwem domofonów lub telefonów stacjonarnych.

Portal Przyłączeniowy to elektroniczne biuro obsługi klientów, które prowadzi ich przez cały proces przyłączeniowy, umożliwiając:
  • złożenie wniosku o określenie warunków i możliwości przyłączenia do sieci gazowej oraz o zawarcie umowy o przyłączenie,
  • elektroniczne podpisanie umowy o przyłączenie do sieci gazowej,
  • złożenie dokumentów 24 h/7 dni w tygodniu, 365 dni w roku,
  • dostęp do informacji online o postępach swojej sprawy,
  • darmowe powiadomienia za pomocą SMS oraz wiadomości e-mail zawierające informację o kolejnych działaniach,
  • szybki dostęp i pobranie dokumentów powstających w trakcie procesu przyłączeniowego: warunków, umów itp.
  • szybką informację zwrotną o zakończeniu realizacji inwestycji,
  • zmianę danych kontaktowych.
Z tej formy kontaktu można korzystać w całej Polsce. Aplikacja dostępna jest na komputerach, tabletach i smartfonach dla każdego klienta, który posiada aktywne konto e-mail oraz numer telefonu komórkowego.
Dla Klienta

Portal przyłączeniowy Taryfa Przydatne dokumenty i cenniki

Dla Sprzedawcy

IRiESD Umowa dystrybucyjna Mapa ORCS i jakość gazu

Dla Kontrahenta

Wymagania dla wykonawców Kontakt dla kontrahentów Pliki do pobrania

Kariera

Oferty pracy Praktyki i staże Co oferujemy?

© 2024 Copyright Polska Spółka Gazownictwa sp. z o. o. created by Openform