Strategia Polskiej Spółki Gazownictwa 2016 - 2022

Dwóch mężczyzn w kaskach i ubraniach roboczych z logotypami PSG ogląda trzymany w rękach plan inwestycji, w tle prace ziemne
Polska Spółka Gazownictwa Sp. z o.o. jest największą ze spółek Grupy Kapitałowej PGNiG. Zatrudnia ponad 11,5 tys. pracowników, działa na terenie całej Polski i dystrybuuje gaz poprzez ponad 190 tysięcy km gazociągów. 

Zgodnie z pakietem porozumień podpisanym między Zarządem Spółki a Stroną Społeczną, a następnie zaakceptowanym przez organy korporacyjne Spółki - wdrażana jest nowa strategia działalności PSG. Jej wprowadzenie oznacza poważną przebudowę modelu dystrybucji gazu w Polsce.

Dostarczamy paliwo gazowe w sposób ciągły, bezpieczny, z poszanowaniem środowiska naturalnego.

Misja Polskiej Spółki Gazownictwa

Nowa Wizja przewiduje, że Polska Spółka Gazownictwa staje się Narodowym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego Gazu w ramach GK PGNiG i przyjmuje na siebie następujące funkcje:

  • realizowanie polityki energetycznej Rządu RP
  • porządkowanie systemu gazowniczego
  • rozwijanie infrastruktury dystrybucji gazu
  • współuczestniczenie w planowaniu zagospodarowania przestrzennego
  • wyrównywanie różnic cywilizacyjnych
  • współpraca z administracją rządową i samorządową
  • pobudzanie koniunktury gospodarczej
  • współpraca ze służbami ratunkowymi na poziomie centralnym i lokalnym

Polska Spółka Gazownictwa kieruje się w swojej działalności czterema podstawowymi wartościami. Są to: 


Odpowiedzialność

  • Wywiązywanie się z umów, zobowiązań, odpowiedzialność za czyny i decyzje.
  • Transparentność działań.
  • Prowadzenie działalności w duchu społecznej odpowiedzialności biznesu.

Rozwój

  • Budowanie wartości Spółki.
  • Ciągła poprawa efektywności działań.
  • Poszukiwanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań oraz technologii.
  • Podejmowanie nowych wyzwań rynkowych.

Ludzie

  • Zapewnienie bezpiecznego i godnego środowiska pracy.
  • Dbałość o zapewnienie możliwości rozwoju i realizacji ambicji zawodowych.
  • Dbałość o satysfakcję z pracy.
  • Dbałość o kulturę etyczną, sprzyjającą budowaniu pozytywnych relacji i wzajemnego zaufania w codziennej pracy.

Klienci

  • Kształtowanie trwałych relacji z kontrahentami i odbiorcami gazu.
  • Zapewnienie wysokiej jakości obsługi klienta.

Strategia Polskiej Spółki Gazownictwa została oparta o metodykę Balanced Scorecard. Cele strategiczne dotyczą czterech perspektyw i wyrażone są w postaci mapy.

Grafika ukazująca cztery perspektywy w ramach celów strategicznych PSG


Dzięki przyjętej Strategii Polska Spółka Gazownictwa osiągnie w 2022 roku następujące efekty w poszczególnych perspektywach.
Grafika ukazująca efekty dla realizacji strategii PSG w ramach czterech perspektyw


Efektem podjętych działań będzie wzrost wartości Spółki wyrażony wartościami skumulowanymi.
Grafika ukazująca cele PSG w latach 2016-2022 w ujęciu EBITDA, wolumenu gazu, liczby przyłączy i stopnia gazyfikacji


Dla Klienta

Portal przyłączeniowy Taryfa Przydatne dokumenty i cenniki

Dla Sprzedawcy

IRiESD Umowa dystrybucyjna Mapa ORCS i jakość gazu

Dla Kontrahenta

Wymagania dla wykonawców Kontakt dla kontrahentów Pliki do pobrania

Kariera

Oferty pracy Praktyki i staże Co oferujemy?

© 2021 Copyright Polska Spółka Gazownictwa sp. z o. o. created by Openform