Zalane urządzenia gazowe? Sprawdź, zanim uruchomisz!
Polska Spółka Gazownictwa i działające w jej strukturach Pogotowie Gazowe informują mieszkańców terenów dotkniętych powodzią o konieczności serwisowej kontroli wszystkich zalanych urządzeń gazowych. Uruchomienie takich odbiorników gazu bez wcześniejszego dopuszczenia do użytkowania przez uprawniony serwis zagraża życiu i zdrowiu.
Polska Spółka Gazownictwa całodobowo pracuje nad przywróceniem dostępu do gazu na terenach dotkniętych powodzią. Odbiorcy gazu mogą uzyskać informację we wszelkich sprawach związanych z przerwami w dostępie do gazu spowodowanymi sytuacją powodziową oraz przywracaniem dostaw gazu kontaktując się infolinią Polskiej Spółki Gazownictwa pod numerem 22 444 33 33. Bieżące informacje można również śledzić na stronie internetowej PSG –
https://www.psgaz.pl/przerwy-w-dostawie-gazu.
Należy jednak bezwzględnie pamiętać o tym, że samo przywrócenie dostaw gazu nie oznacza, że można z niego bezpiecznie korzystać. Instalacje wewnątrz budynku i każdy odbiornik gazu – kocioł gazowy, piec gazowy, kuchenka gazowa, gazowe podgrzewacze wody, kominek gazowy – który został zalany muszą zostać sprawdzone i dopuszczone do użytkowania przez uprawniony do tego serwis. Tylko wtedy będzie można bezpiecznie zacząć korzystać z gazu, bez narażania siebie i innych mieszkańców.
PSG apeluje również do mieszkańców o natychmiastowy kontakt z Pogotowiem Gazowym pod numerem 992 w przypadku podejrzenia wycieku gazu lub uszkodzenia instalacji.