Strategia Polskiej Spółki Gazownictwa 2016 - 2022

Misja Polskiej Spółki Gazownictwa:

Dostarczamy paliwo gazowe w sposób ciągły, bezpieczny, z poszanowaniem środowiska naturalnego.

 

Polska Spółka Gazownictwa Sp. z o.o. jest największą ze spółek Grupy Kapitałowej PGNiG. Zatrudnia ok. 11 tys. pracowników, działa na terenie całej Polski i dystrybuuje gaz poprzez 177 tysięcy km gazociągów. 

 

Od 1 lipca - zgodnie z pakietem porozumień podpisanym między Zarządem Spółki a Stroną Społeczną, a następnie zaakceptowanym przez organy korporacyjne Spółki - wdrażana jest  nowa strategia działalności PSG. Jej wprowadzenie oznacza poważną przebudowę modelu dystrybucji gazu w Polsce.

 

Nowa Wizja przewiduje, że Polska Spółka Gazownictwa staje się  Narodowym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego Gazu w ramach GK PGNiG i przyjmuje na siebie następujące funkcje:

 

  • realizowanie polityki gospodarczej Rządu RP

  • porządkowanie systemu gazowniczego

  • rozwijanie infrastruktury dystrybucji gazu

  • współuczestniczenie w planowaniu zagospodarowaniaprzestrzennego

  • wyrównywanie różnic cywilizacyjnych

  • współpraca z administracją rządową i samorządową

  • pobudzanie koniunktury gospodarczej

  • współpraca ze służbami ratunkowymi na poziomie centralnym i lokalnym

 

Polska Spółka Gazownictwa kieruje się w swojej działalności czterema podstawowymi wartościami. Są to:

 

Odpowiedzialność

  • Wywiązywanie się z umów, zobowiązań, odpowiedzialność za czyny i decyzje.

  • Transparentność działań.

  • Prowadzenie działalności w duchu społecznej odpowiedzialności biznesu

 

Rozwój

  • Budowanie wartości Spółki.

  • Ciągła poprawa efektywności działań.

  • Poszukiwanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań oraz technologii.

  • Podejmowanie nowych wyzwań rynkowych.

     

Ludzie

  • Zapewnienie bezpiecznego i godnego środowiska pracy.

  • Dbałość o zapewnienie możliwości rozwoju i realizacji ambicji zawodowych.

  • Dbałość o satysfakcję z pracy.

  • Dbałość o kulturę etyczną, sprzyjającą budowaniu pozytywnych relacji i wzajemnego zaufania w codziennej pracy.

 

Klienci

  • Kształtowanie trwałych relacji z kontrahentami i odbiorcami gazu.

  • Zapewnienie wysokiej jakości obsługi klienta.

 

Strategia Polskiej Spółki Gazownictwa została oparta o metodykę Balanced Scorecard. Cele strategiczne dotyczą czterech perspektyw i wyrażone są w postaci mapy.

 

 

 

Dzięki przyjętej Strategii Polska Spółka Gazownictwa osiągnie w 2022 roku następujące efekty w poszczególnych perspektywach.

 

Efektem podjętych działań będzie wzrost wartości Spółki wyrażony wartościami skumulowanymi